Elméleti kajaktuning

2011.10.20. 08:00

 A Koppány kipufogó, a szőrös kormány, a chiptuning, vagy a B5-ös falazóelemnyi plüsskocka-pár a visszapillantón nem jöhet számításba. De valami extra mégis kell a járgányra.

 Felfújható-kajak tulajdonosként - különösen azokban a gyászos pillanatokban, amikor bolondbarátaim a műanyag ladikjaikkal rondán maguk mögött hagynak - gyakran megfordul a fejemben, hogy ráférne némi tuning a járgányra. Sajnos a szilikonos fürdő, vagy a teflonbevonat nem tűnik járható megoldásnak, és a V8-as Chevy blokk alatt is menthetetlenül megrogyna, és elsüllyedne a hajó. Így más megoldás után kellett nézni.

 Alapvetően kétféle, értelmesnek látszó tuning-lehetőséget találtam a neten. Az egyik, a hajó eleje és vége közé beillesztett merevítő rúd. Ettől állítólag határozottan merevebb lesz a természetéből fakadóan nyeklékeny hajótest, és manőverezni is jobban, pontosabban lehet vele. Meg persze gyorsabban is hasítja így a vizet.

 

 A cucc előnye, hogy az alumíniumrúd igen könnyű, nagyjából két kilogramm az egész, de nem tudom, ha a felfújható padló alá betenném, mennyire nyomná a seggemet. Aki már látott ilyet, az azt mondja, hogy azért nem olyan könnyű pontosan a helyére illeszteni a készséget, ha pedig indulás után igazítani kell rajta, az nem jó.

Sokkal szimpatikusabb egy másik megoldás, amely a már meglévő, alacsony nyomású padló helyére betehető extra padlóval ígér nagyobb tempót, jobb irányíthatóságot. A tuning-padlót a katalógus szerint 7 PSI-s nyomású levegővel lehet feltölteni a gyári betét 1 PSI-s ajánlott nyomása helyett. Komoly különbség.

A kőkeményre pumpált padló - kérdés, hogy mivel tudok a vízparton ekkora nyomást összehozni - szépen merevíti a gumihajó alját, és a plusz tömeg is elhanyagolható, hiszen a gyári matracot így nem kell magunkkal vinni. Hátránya, hogy kétszer annyiba - nagyjából 150 dollárba - kerül, mint az egyszerű, alumínium merevítő.

Végül találtam még egy mókás kiegészítőt, amely könnyíthet az evezésen. Ez pedig a kajak elejére szerelhető vitorla. Persze ehhez megbízható hátszél, és valamicske vitorlás előélet is szükségeltetik. Meg ugye minek szállunk vízre, ha nem azért, hogy saját verejtékünkben úszva lapátoljuk a vizet. Úgyhogy egyelőre nincs tuning.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nnekajak.blog.hu/api/trackback/id/tr153311950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NaviHami 2011.10.20. 08:14:10

A merev "padlólemez"-hez igazán adhatnának ennyiért egy kicsi kompresszort is. :)
Az én hajómon (Point65 Nemo)a vásárláskor felfedeztem 2 kicsi menetes lyukat (elől - hátul), aminek nem tudtam az értelmét. Az eladó mondta, hogy az bizony a vitorla rögzítés pontjai. A vitorla egyetlen előnye számomra, hogy menet közben tudok sörözni és közben haladok előre. :)))) Feltétlenül be fogok szerezni egyet!
süti beállítások módosítása