Az első út

2011.09.28. 22:12

A mai reggelen meg volt életem első kajak útja és az utolsó tíz percet még élveztem is :)

NaviHamitól kölcsönkapott Point 65ºN Nemo típusú kajakkal indultam neki a kalandnak. A parton magpet tartott egy gyorstalpaló oktatást, így már be tudtam szállni a hajóba és elindulhattam az ismeretlen víznek.

A vízen nem igazán érzem magam biztonságban, így eleinte főként azzal ment el az időm nagy része, hogy próbáltam mozdulatlanul ülni, hogy ne billegjen a hajó, de ez evezési próbálkozás közben lehetetlen. Így kis gyomorgörccsel nekiindultam a folyónak, ami szerencsémre teljesen sima és barátságos volt. Mint kiderült haladás közben nagyon stabillá válik a kajak, így kicsit megkönnyebbültem és az evezésre tudtam koncentrálni.

Ekkor jött a következő gond: a kormányt kicsit hanyagul szereltem fel, ezért folyamatosan balra húzott a kajak, amit súlyosbított, hogy balra erősebben húztam. Persze ezt túlzott jobbra kormányzással próbáltam kompenzálni, aminek az lett az eredménye, hogy parttól partig közlekedtem, de a kora reggeli órákban ezzel nem okoztam gondot. Azért magpet és mudman bölcsen messziről elkerült :)

Később Sörpa is csatlakozott hozzánk és ellátott pár nagyon hasznos tanáccsal mikor látta, hogy mit szerencsétlenkedek össze a folyó teljes szélességében. Először a lábtartásom korrigálta (lábak szét, térdek a perem alá támasztva), így máris stabilabbá vált az egész kajak, majd a hátradőlésemet kritizálta, így már felső testből tudtam evezni ami sokkal kényelmesebb és hatékonyabb mint amit előtte előadtam evezés címszó alatt.  A következő leckék az evező helyes tartásáról szóltak (váll széles tartás) és a haladási és kanyarodási technikák alapjairól. A hallottakat igyekeztem átültetni a gyakorlatba, a kormányt kiemeltem a vízből és a kis gyakorlás után már tudtam majdnem egyenesen haladni :) 

A reggeli túrácska ezen siker élmény után zárult. A kiszállással kapcsolatban még magpettől kaptam pár tippet, így alig lettem vizes mire partot értem. 

Várom a következő evezést! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nnekajak.blog.hu/api/trackback/id/tr643263795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NaviHami 2011.09.29. 11:23:39

A track alapján nem is olyan vészes a cikázás. Én sem egyenessel kezdtem! :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.10.07. 23:05:00

Aki egyenesen kezdi, az hazudik. Nálam még mindig táncol egy kicsit a hajó orra. Ehhez nyilván az is hozzájárul, hogy rövidke a cucc. :)
süti beállítások módosítása